Завершилася трансформація набережної річки Либідь у Києві: галерея просто неба, артнавігація, зони відпочинку та кінотеатр

Завершилася трансформація набережної річки Либідь у Києві: галерея просто неба, артнавігація, зони відпочинку та кінотеатр

Автор
glo™ консультант Знавець інсайтів у світі glo™

Бренд glo™ разом із ГО «Міські реформи» стали ініціаторами якісних змін міського простору в містах України. 

«Робити суспільно значущі речі та водночас не забувати про фан — головна цінність бренду. Ми віримо, що будь-які зміни мають бути в задоволення, тоді — все вдасться. Завдяки такому підходу набережна річки Либідь у Києві перетворилася на комфортний міський простір, у якому нарешті можна безпечно та приємно провести час. Впевнені, що локація стане новим спотом, де збиратимуться кияни та гості міста», — говорить команда бренду.

Як втілювалися принципи тактичного урбанізму в Києві, як проходило оновлення набережної річки Либідь та чого чекати від нового сучасного споту — читайте в цьому матеріалі. 

Тактичний урбанізм у Києві

Трансформація набережної річки Либідь є прикладом тактичного урбанізму. Це популярний міжнародний підхід до благоустрою міст, в основі якого лежить «теорія малих справ».

«Часто тактичний урбанізм порівнюють з акупунктурою: це невелике точкове втручання, яке потенційно може вплинути на весь організм міста, – пояснює Євгенія Дулько, урбаністка, представниця ГО «Міські реформи». – Переваги цього інструменту в тому, що його легко використовувати в плані часу і ресурсів. Результати таких проєктів тимчасові, що теж плюс: це залишає можливості для експериментів».

У 20-му сторіччі міста зазнавали урбанізації. Природу активно експлуатували для промислових цілей або ховали, щоб можна було зручніше розвивати сіру інфраструктуру.  Саме в ті часи річку Либідь заточили в колектор і виключили з міського простору. 

«Останні місяці наша команда відкривала Либідь, створювала новий маршрут для міських прогулянок та проведення часу біля води в місті.  Проєкт тактичного урбанізму не вирішує глобальних проблем, але дає нам змогу експериментувати у міському просторі та закладати базу для великих перетворень у майбутньому», — розповідає Євгенія Дулько, урбаністка, представниця ГО «Міські реформи».

Для трансформації набережної річки Либідь, а також локацій-переможців у Харкові та Одесі команда урбаністів використала 1000 л фарби, 5 тонн металу, 3 тисячі метрів деревини. А для проєктування, збирання та монтажу конструкцій знадобилося 211 годин.

Що відбувається на локації в Києві?

Команда бренду glo™ та ГО «Міські реформи» облаштували набережну річки Либідь біля провулка Фізкультури й поділили її на декілька зон. Маршрутом проходить артнавігація, що виконана в яскравих малинових кольорах. Завдяки їй на локації легко орієнтуватися та зручно прогулюватися. 

Однією із зон стала артгалерея просто неба. Бетонні стіни перетворилися на полотно для українських стріт-артистів. Абстрактні картини створював київський художник, помічник архітектора в Manukians studio Данило Манжос.

Простір для відпочинку — ще одна зона локації. В Instagram  люди віддавали голоси за те, якого кольору будуть лавки: жовтого, бірюзового чи малинового. Більшість киян проголосували за жовтий, саме в такий колір команда ГО «Міські реформи» й пофарбувала лавки. Тепер тут можна перевести подих або ж насолодитися кавою, сидячи біля річки.

Урбаністи подбали про те, щоб кожен міг безпечно та зручно потрапити на локацію. Тому на початку набережної Либідь зі сторони провулка Фізкультури вже встановлені дерев’яні сходи. Ними можна легко спуститися на набережну та почати прогулянку маршрутом.

Також на відвідувачів чекатиме кінотеатр просто неба. Це потенційна локація для проведення різних івентів та кіновечорів. Оновлення громадського простору відкрило Києву новий міський спот для культурно-розважального життя міста.

Дивіться, як проходила трансформація набережної річки Либідь у цьому відео.

 


Проте Водозавр все ще намагається завдавати удар у відповідь і бешкетує на трансформованій локації. Від сильної зливи постраждали 1 лавочка, 2 мости та інфостенд, вода принесла на локацію багато сміття. Команда бренду glo™ та ГО «Міські реформи» вже виправляють ситуацію і відновлюють локацію. 

Звичайно, боротьба з природою не входить у плани тактичного урбанізму. Проте це нагадує, що в урбаністичних справах треба зважати на погодні умови. 

Урбаністи та бренд glo™ продовжують шукати найкращі рішення для укріплення конструкцій, а вже в вересні відбудеться офіційне відкриття локацій та остаточна перемога над Урбазаврами!

Читайте про те, як проходила трансформація локацій в Харкові та Одесі.